Παρασκευή 22 Μαΐου 2026

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στην ημερίδα: "Στεγαστική κρίση. Η εναλλακτική της κοινωνικής και συνεργατικής κατοικίας"

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. συμμετείχε στην ημερίδα με θέμα: «Στεγαστική κρίση. Η εναλλακτική της κοινωνικής και συνεργατικής κατοικίας», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία», την Τετάρτη 20 Μαΐου, στον χώρο Ok!Thess.

Η συζήτηση έθιξε ζητήματα όπως τη μετατροπή του δικαιώματος στη στέγαση σε εμπόρευμα, τις δυσβάσταχτες τιμές των ενοικίων και τις κοινωνικές συνέπειες τους, αλλά και τα εναλλακτικά μοντέλα κοινωνικής και συνεργατικής κατοικίας. Ένα από τα βασικά σημεία που αναδείχτηκαν από όλες και όλους ήταν η τεράστια αντίφαση των άδειων και συχνά παρατημένων σπιτιών/διαμερισμάτων και της μεγάλης αύξησης της αστεγίας, των ενήλικων ανθρώπων που εξακολουθούν να ζουν στο σπίτι με τους γονείς τους κοκ λόγω της στεγαστικής κρίσης.

Ο Θόδωρος Καρυώτης, Δρ Πολιτικής Επιστήμης και μέλος του UnivSSE Coop, ανάμεσα σε άλλα επεσήμανε πως η στεγαστική κρίση δεν οφείλεται «απλά» και μόνο στην ακρίβεια ή στην έλλειψη προσφοράς αλλά ότι είναι ένα καθαρά πολιτικό ζήτημα. Από τη μία, διαχρονικά οι κυβερνήσεις και το πολιτικό σύστημα επενδύουν στην αντίληψη πως η ιδιοκατοίκηση είναι το ιδεατό για τα νοικοκυριά, με αποτέλεσμα η κοινωνία να δυσκολεύεται να δει τη στέγη σαν κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα, αλλά να την αντιμετωπίζει σαν κοινωνικό επίτευγμα ή σαν εμπόρευμα. Από την άλλη, ενισχύοντας συνειδητά και στοχευμένα τη βραχυχρόνια μίσθωση, τα επενδυτικά funds, την απόκτηση «golden visa» κλπ, έχουν μετατρέψει ακόμα και την ενοικίαση σε οικονομικό άθλο, ενώ η ιδιοκατοίκηση έχει μετατραπεί για τις νέες γενιές σε άπιαστο όνειρο. Σε αυτό το σκηνικό, η συνεταιριστική και η κοινωνική/δημόσια κατοικία δεν είναι απλά μία εναλλακτική, αλλά απαραίτητη.

Στη συνέχεια η Άννα Μίχου, Διευθύνουσα Σύμβουλος στην Αναπτυξιακή ΜΑΘ ΑΕ ΑΟΤΑ περιέγραψε την εμπειρία του προγράμματος «Κοινωνική Στέγαση για τις πλέον ευάλωτες ομάδες» που «έτρεξε» το γραφείο κοινωνικής στέγης της Αναπτυξιακής. Το πρόγραμμα αυτό αρχικά κατέγραψε τα αδιάθετα διαμερίσματα στη Θεσσαλονίκη τα οποία ανέρχονται στις 77.000 και στη συνέχεια σε συνεργασία με δήμους και νομικά πρόσωπα, προχώρησε στην ανακαίνιση και στη συνέχεια στη μίσθωση 40 διαμερισμάτων σε άτομα από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το γραφείο κοινωνικής στέγης κατάφερε παράλληλα να εξασφαλίσει φτηνές τιμές ενοικίων, χαμηλότερες από 30-65% σε σχέση με τις τιμές της αγοράς. Το πρόγραμμα αυτό αν και φαντάζει «σταγόνα στον ωκεανό», όπως ανέφερε και η ίδια η εισηγήτρια είναι η αρχή και το παράδειγμα για το μέλλον, ώστε η σταγόνα να γίνει ποτάμι. Χαρακτηριστικό είναι πως το γραφείο κοινωνικής στέγης σχεδιάζει ήδη το επόμενο πρόγραμμα που θα αφορά 100 διαμερίσματα στα δυτικά της πόλης.

Τον λόγο μετά πήρε η Μαρία Καραγιάννη, μέλος του CoHab Athens που αναφέρθηκε στην ύπαρξη διαφορετικών μοντέλων της συνεταιριστικής ή συνεργατικής κατοικίας που έχουν όμως κοινά θεμέλια τη συλλογική ιδιοκτησία, την αποεμπορευματοποίηση της στέγασης, τη δημοκρατική διαχείριση και τελικά την επιθυμία των ανθρώπων να μοιραστούν όχι απλά τα έξοδα της κατοικίας τους αλλά και τις ζωές τους. Στόχος της CoHab είναι η προώθηση της ιδέας των συνεταιριστικών μοντέλων κατοικίας, η ενεργοποίηση του δημόσιου διαλόγου, η ενημέρωση και η μεταφορά των παραδειγμάτων που εφαρμόζονται στο εξωτερικό κλπ. Παράλληλα, μία από τις βασικές τους δράσεις είναι η δράση «Διεκδικείται»  που, όπως λέει και το όνομα, διεκδικεί κενά δημόσια κτήρια που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την εφαρμογή τέτοιων μοντέλων κατοικίας. Ένας ακόμα στόχος της ομάδας είναι η συμβολή ώστε να υπάρξει θεσμοθετημένο υποστηρικτικό πλαίσιο και νομική αναγνώριση της συνεταιριστικής κατοικίας, κάτι που σήμερα λείπει από την Ελλάδα.

Ο Νίκος Βράντσης, μέλος της Ένωσης Ενοικιαστών/τριών Θεσσαλονίκης περιέγραψε την ασυδοσία των εκμισθωτών που αφενός λόγω έλλειψης νομοθεσίας που να προστατεύει τους ενοικιαστές, αφετέρου λόγω της μεγάλης ανασφάλειας που γεννά η έλλειψη αυτή, βάζουν καταχρηστικούς όρους στα συμβόλαια, αρνούνται να αναλάβουν τις απαραίτητες επισκευές στα σπίτια, εκτοξεύουν τις τιμές στα μισθωτήρια κοκ. Ένα από τα «όπλα» επιβολής τους είναι η απειλή της έξωσης, κάτι που την επόμενη περίοδο ενδέχεται να ενταθεί, αφού ετοιμάζεται νομοθεσία που θα επιτρέπει τις γρηγορότερες διαδικασίας έξωσης. Με όλα αυτά ασχολείται η Ένωση Ενοικιαστών/τριων, που προσπαθεί να δώσει απαντήσεις στις καθημερινές αντιδικίες των ενοικιαστών/τριων και των εκμισθωτών/τριων. Την ίδια ώρα έχοντας εντοπίσει πως η ατομική στρατηγική και διεκδίκηση προβάλλεται από το πολιτικό κατεστημένο σαν η βασική λύση στα προβλήματά μας, η Ένωση Ενοικιαστών/τριων προσπαθεί να προβάλλει και να ενισχύσει τη συλλογική οργάνωση.

Τέλος, η Αριστέα Κουρίτα, μέλος της Πρωτοβουλίας Αλληλέγγυας Συγκατοίκησης Θεσσαλονίκης, έδωσε έμφαση στο ότι η στέγαση είναι κοινωνικό δικαίωμα, που αποτέλεσε και τη βασική αρχή κάτω από την οποία δημιουργήθηκε η ομάδα. Παράλληλα, τα μέλη της ομάδας μοιράζονται κοινές ανάγκες και οράματα για ένα διαφορετικό μοντέλο συγκατοίκησης, το οποίο θα διαπερνάται από τις ιδέες της ισοτιμίας, της αλληλεγγύης, της άμεσης δημοκρατίας, του σεβασμού, της ανοχής, της εμπιστοσύνης και της συμπερίληψης. Επεσήμανε επίσης πως στην περίοδο που η στεγαστική κρίση λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, η αλληλέγγυα συγκατοίκηση προτάσσει συλλογικές λύσεις, απέναντι σε όσα θεωρούνται σήμερα (αλλά δεν είναι) ατομικά προβλήματα, όπως η στέγαση, η τροφή και το νερό, η υγεία, η φροντίδα, η συντροφιά και η κοινωνικοποίηση. Η προσφορά φροντίδας ανάμεσα στα μέλη της κοινότητας, η μεταφορά ειδικών γνώσεων και η εκπαίδευση σε δεξιότητες, οι εργασίες από κοινού από και προς στην κοινότητα, είναι τρόποι με τους οποίους το ατομικό, μετατρέπεται σε συλλογικό.

Στο επίκεντρο της συζήτησης που ακολούθησε βρέθηκε και πάλι το ζήτημα των αδιάθετων διαμερισμάτων και ακινήτων, η εκτόξευση των τιμών και η ανάγκη για έλεγχο των ενοικίων, το φαινόμενο των νέων ανθρώπων που, στην πιο «παραγωγική» τους ηλικία αναγκάζονται να μένουν με τους γονείς τους αλλά και η ανάγκη και η εμπιστοσύνη στις συλλογικές δράσεις. Η ημερίδα αποτέλεσε μία ευκαιρία ώστε όσοι φορείς ασχολούνται με τα θέματα της στέγασης να συναντηθούν και να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες.

Τον συντονισμό έκανε ο Ανδρέας Οικονόμου, τ. Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ, Αντιπρόεδρος Ερευνών – Μελετών UnivSSE Coop

Η δημιουργία «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία» υλοποιείται με την υποστήριξη του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας «UnivSSE Coop» και τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027».

Τρίτη 28 Απριλίου 2026

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στην εκδήλωση – συζήτηση: "Η ακρίβεια στα τρόφιμα και οι απαντήσεις των συνεργατικών εγχειρημάτων"

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. συμμετείχε στην ημερίδα με θέμα  «Η ακρίβεια στα τρόφιμα και οι απαντήσεις των συνεργατικών εγχειρημάτων», που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία», την Τετάρτη 22 Απριλίου 2026, στον χώρο Ok!Thess.

Η ημερίδα έθιξε ζητήματα όπως οι αιτίες της ακρίβειας στα τρόφιμα, η κερδοσκοπία των μεσαζόντων, οι υψηλοί φόροι, η εκτίναξη των τιμών της ενέργειας κοκ.

Την ημερίδα άνοιξε ο Γιώργος Μπλέκας, τ. αν. Καθηγητής Χημείας Τροφίμων ΑΠΘ και αντιπρόεδρος υποδομών του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κ.ΑΛ.Ο., ο οποίος αναφέρθηκε ανάμεσα σε άλλα και στο ζήτημα της ποιότητας των τροφίμων που φτάνουν στα πιάτα μας, που χτυπιέται επίσης λόγω της ακρίβειας.

Στη συνέχεια τον λόγο πήραν μέλη από τέσσερις από τους φορείς του Οικοσυστήματος Συνεργατισμού που ασχολούνται με την τροφή, παρουσιάζοντας τις προτάσεις/απαντήσεις που μπορούν να δώσουν τα συνεργατικά εγχειρήματα.

Η Δέσποινα Ιωαννίδου, πρόεδρος του Γυναικείου Αγροτικού Συνεταιρισμού παραδοσιακών Προϊόντων Αγίου Αντωνίου, αναφέρθηκε στο έργο του Συνεταιρισμού που καταφέρνει αφενός να εξασφαλίσει απασχόληση για γυναίκες αγρότισσες, αφετέρου να διαδώσει παραδοσιακά και χειροποίητα προϊόντα χωρίς μεσάζοντες, εξασφαλίζοντας χαμηλές τιμές και υψηλή ποιότητα.

Ακολούθησε η Κατερίνα Καλλέργη από την Κοιν.Σ.Επ. Ένταξης «Τρελή Ροδιά» που ένας από τους βασικούς στόχους της είναι η επανένταξη πρώην εξαρτημένων ατόμων. Πέρα από το σημαντικό αυτό κοινωνικό έργο, η «Τρελή Ροδιά» παράγει και πουλάει χωρίς μεσάζοντες αρωματικά φυτά και λαχανικά και φρούτα παραδοσιακών ποικιλιών, ενώ καλλιεργούν και κτήμα με 420 ροδιές, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Η χρήση παραδοσιακών καρπών θα μπορούσε να παίξει καθοριστικό ρόλο στη μείωση του κόστους παραγωγής.

Ο Μιχάλης Παναγιωτίδης, μέλος του Συνεταιρισμού αλληλέγγυας οικονομίας «Το Αγροτικό Παντοπωλείο», συνεταιρισμού παραγωγών και καταναλωτών, αναφέρθηκε στις βασικές αρχές τους που στέκονται ενάντια στην αντίληψη ότι η τροφή αποτελεί χώρο για κερδοσκοπικά παιχνίδια. Αναφέρθηκε επίσης στις δύο μεγάλες αγορές που διοργανώνουν κάθε μήνα, στις πρ. Καπναποθήκες στη Ν. Κρήνη και στην πλαζ Αρετσού, σημείο συνάντησης των παραγωγών απευθείας με τους καταναλωτές, χωρίς μεσάζοντες που κερδοσκοπούν ενάντια σε όλους αλλά και στο φυσικό περιβάλλον. Μια ιδέα που γεννήθηκε την περίοδο της προηγούμενης οικονομικής κρίσης, μέσα από το κίνημα «Χωρίς Μεσάζοντες», που είχε τέτοια απήχηση ώστε να προκαλέσει την αντίδραση και την καταστολή του από το πολιτικό σύστημα.

Τέλος, ο Φίλιππος Πολατσίδης, παρουσίασε το σωματείο «Περβολάρηδες» που διοργανώνει εργαστήρια αξιοποίησης τροφίμων, αστικής καλλιέργειας και εκπαίδευσης γύρω από τα κοινά. Ένας βασικός στόχος του σωματείου είναι η ανάκτηση τροφίμων που αλλιώς θα καταλήγαν στα σκουπίδια και η μεταποίηση τους σε σάλτσες, μαρμελάδες κλπ. Παράλληλα, βασισμένοι στη συνεργασία και τη φροντίδα, οργανώνουν δράσεις στήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, καλλιεργώντας και μοιράζοντας λαχανικά και τρόφιμα σε άτομα που το έχουν ανάγκη και προσφέρει μερίδες φαγητού σε αστέγους.

Η ανάδειξη των παραδειγμάτων αυτών των 4 φορέων απέναντι στην ακρίβεια στα τρόφιμα, είναι εξαιρετικά σημαντική, ειδικά ενόψει της εφαρμογής της συμφωνίας Μερκοσούρ ανάμεσα σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και της ΕΕ, που θα χτυπήσει τόσο τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές, κυρίως στο επίπεδο της ποιότητας της τροφής. Το χτίσιμο συνεργατικών εγχειρημάτων και η ενίσχυση των υπαρχόντων, είναι ζωτικής σημασίας για όλους μας.

Τη συζήτηση συντόνισε η Άσπα Παπαφιλίππου, Δρ κοινωνιολογίας συνεταιρισμών, αντιπρόεδρος εκπαίδευσης UnivSSE Coop.

Η δημιουργία «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία» υλοποιείται με την υποστήριξη του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας «UnivSSE Coop» και τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027».

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2026

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στην εκδήλωση – συζήτηση: «Συμμετοχικός σχεδιασμός δράσεων των φορέων του Οικοσυστήματος Συνεργατισμού»

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. συμμετείχε στην 4η σε σειρά εκδήλωση του «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία», που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 16.03.2026 στον χώρο OK!Thess. Η εκδήλωση είχε σαν βασικό θέμα συζήτησης τον συμμετοχικό σχεδιασμό δράσεων του Οικοσυστήματος Συνεργατισμού.

Για μια ακόμα φορά, φορείς (συνεταιρισμοί, ΚοινΣΕπ, ΚΟΙΣΠΕ, ΑΜΚΕ, σύλλογοι, μικρές επιχειρήσεις, φορείς έρευνας και πρωτοβουλίες πολιτών) συμμετείχαμε σε μια ζωντανή συζήτηση με ιδέες και προτάσεις για τις επόμενες δράσεις μας (εκδηλώσεις, workshops, σεμινάρια κ.α.), με σκοπό την ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των φορέων.

Επιπλέον, παρουσιάσαμε τη σελίδα που δημιουργήθηκε από το «Λαϊκό Πανεπιστήμιο ΚΑΛΟ» σε στόχο να υπάρξει μια διαδικτυακή πλατφόρμα «συνάντησης» των φορέων του Οικοσυστήματος Συνεργατισμού, ώστε να μπορεί να υπάρξει απευθείας ενημέρωση και επικοινωνία μεταξύ μας (εδώ η σελίδα).

Παράλληλα, έγινε αναφορά στις πρώτες, οικονομικής φύσης, συνεργασίες που ξεκίνησαν ανάμεσα σε φορείς που συναντήθηκαν στο πλαίσιο του Οικοσυστήματος Συνεργατισμού.

Όλα τα παραπάνω καθώς και το γεγονός πως ήδη 48 φορείς έχουν συμμετάσχει στις μέχρι τώρα εκδηλώσεις, είναι η πιο καθαρή απόδειξη πως η ανάγκη και η διάθεση για χτίσιμο δεσμών ανάμεσά μας είναι μεγάλη και τα αποτελέσματα χειροπιαστά.

Η δημιουργία «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία» υλοποιείται με την υποστήριξη του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας «UnivSSE Coop» και τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027».

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2026

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στην εκδήλωση – συζήτηση για τις ανάγκες και δυνατότητες των φορέων του Οικοσυστήματος Συνεργατισμού

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. συμμετείχε στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 16.02.2026 στον χώρο του OK!Thess, μαζί με φορείς (συνεταιρισμοί, ΚοινΣΕπ, ΚΟΙΣΠΕ, ΑΜΚΕ, σύλλογοι, μικρές επιχειρήσεις, φορείς έρευνας και πρωτοβουλίες πολιτών) που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για τη δημιουργία «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία».

Το θέμα της εκδήλωσης ήταν η καταγραφή των αναγκών και των δυνατοτήτων του κάθε φορέα, με σκοπό τη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων αναγκών και δυνατοτήτων προκειμένου να σχεδιάσουμε συμμετοχικά δράσεις από κοινού σε επόμενες συναντήσεις.

Η συζήτηση ήταν πολύ ζωντανή με πολλούς εκπροσώπους φορέων να παίρνουν τον λόγο και να μοιράζονται τις -συχνά κοινές- δυνατότητες, ανάγκες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Η συμμετοχή 43 φορέων στις μέχρι τώρα εκδηλώσεις για τη δημιουργία ενός Οικοσυστήματος Συνεργατισμού, αναδεικνύει την πραγματική ανάγκη για ένα τέτοιο οικοσύστημα που θα προάγει την αλληλεγγύη και την αλληλοϋποστήριξη.

Η δημιουργία «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία» υλοποιείται με την υποστήριξη του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας «UnivSSE Coop» και τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027».

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2026

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στη συνάντηση συνδημιουργίας Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. ήταν μεταξύ των 38 φορέων (συνεταιρισμοί, ΚοινΣΕπ, ΚΟΙΣΠΕ, ΑΜΚΕ, σύλλογοι, μικρές επιχειρήσεις, φορείς έρευνας και πρωτοβουλίες πολιτών), που συμμετείχαν σε συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στις 19.1.2026 στον χώρο OK!Thess με θέμα τη συνδημιουργία από κοινού ενός συνεκτικού δικτύου, που θα προάγει την αλληλεγγύη και αλληλοϋποστήριξη και θα αντιμετωπίζει ζητήματα όπως η φτώχεια, η ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός.

Πρόκειται για τη συνδημιουργία ενός «Οικοσυστήματος Συνεργατισμού στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία», που υλοποιείται με την υποστήριξη του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας «UnivSSE Coop» και τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027».

Κυριακή 18 Ιουνίου 2023

Δελτίο Τύπου: Ο ρατσισμός δεν θα περάσει ούτε στο Κορδελιό, ούτε πουθενά

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ

18.6.2023

Ο ρατσισμός δεν θα περάσει ούτε στο Κορδελιό, ούτε πουθενά

Συνάντηση αλληλεγγύης και έμπρακτης υποστήριξης πραγματοποιήθηκε σήμερα, 18.6.2023, προς την κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση - ΚοινΣΕπ “Kherel”, απέναντι στη ρατσιστική επίθεση, που εκδηλώθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα από μερικούς οικονομικούς παράγοντες της περιοχής του Κορδελιού (Θεσσαλονίκη) με στόχο να κλείσουν τον χώρο εστίασης καφέ-μπαρ, τον οποίο λειτουργεί μια ομάδα νέων Ρομά, που δημιούργησαν την ΚοινΣΕπ Kherel.

Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία της Ένωσης Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας Κεντρικής Μακεδονίας “ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ” ύστερα από ομόφωνη απόφαση της γενικής της συνέλευσης.

Συμμετείχε το διοικητικό και το εποπτικό συμβούλιο της ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ και εκπρόσωποι φορέων ΚΑΛΟ της Θεσσαλονίκης όπως του Λαϊκού Πανεπιστημίου ΚΑΛΟ "UnivSSE Coop", του Κοινωνικού Καταναλωτικού Συνεταιρισμού Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”, της Κοινοπραξίας φορέων ΚΑΛΟ "Τα Πάντα RE", της ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο., των ΚοινΣΕπ “Ecoroutes”, “Δημιουργίες”, “Εργαστήρι Χωρίς Σύνορα”, καθώς και φορέων από την Αθήνα, όπως της Ένωσης Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας Αττικής “Συντονισμός” και του “Dock.”

Ο ρατσισμός δεν θα περάσει ούτε στο Κορδελιό, ούτε πουθενά!

Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας!

Σάββατο 17 Ιουνίου 2023

Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ, 13.6.2023

Τακτική Γενική Συνέλευση (εκλογοαπολογιστική) της Ένωσης Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας Κεντρικής Μακεδονίας «ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ», πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Τρίτη 13 Ιουνίου 2023.

Αναπτύχθηκε διάλογος με τη συμμετοχή όλων και εγκρίθηκαν ομόφωνα ο διοικητικός και ο οικονομικός απολογισμός 2021-23, ο προγραμματισμός 2023-25 και η έκθεση του ΕΣ 2021-23.

Πραγματοποιήθηκαν εκλογές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) και του Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΣ) και εκλέχθηκαν:

Για το ΔΣ:

Πρόεδρος: Κώστας Νικολάου, Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κ.ΑΛ.Ο. “UnivSSE Coop”

Αντιπρόεδρος: Πόπη Σουρμαΐδου, ΚοινΣΕπ Σπείρα Γης

Γραμματέας: Ελένη Παπαθεοδοσίου, ΚοινΣΕπ Δημιουργίες

Αναπληρωτής Γραμματέας: Σοφία Κυπριανίδου, ΚοινΣΕπ Εργαστήρι Χωρίς Σύνορα 

Ταμίας: Λία Παπαδράγκα, ΚοινΣΕπ Ecoroutes

Αναπληρωματικά μέλη:

Νίκος Αϊβαλιώτης, ΚοινΣΕπ Eco Greece

Ευάγγελος Δαφόπουλος, ΚοινΣΕπ Ιπποκράτεια Διαβίωση

Για το ΕΣ:

Πρόεδρος: Άσπα Παπαφιλίππου, Κοινωνικός Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”

Αντιπρόεδρος: Μίνα Θάνου, ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο.

Γραμματέας: Ιωάννα Μητρούση, Κοινοπραξία Φορέων Κ.ΑΛ.Ο. “Τα Πάντα RE-”

Αναπληρωματικό μέλος:

Μιχάλης Τρεμόπουλος, Συνεταιρισμός Κοινωνικής Διαχείρισης Αποβλήτων "ἀναβίωσις"

Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Δωρεάν πόσιμο νερό σε κοινόχρηστες βρύσες και σε κάθε τραπέζι εστίασης!

Από κοινού δήλωση της Πρωτοβουλίας 62 φορέων και συλλογικοτήτων για τη συνεργατική διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης από τους πολίτες

22 Μαρτίου 2022

Εφαρμόστε τους νόμους!

Δωρεάν πόσιμο νερό σε κοινόχρηστες βρύσες και σε κάθε τραπέζι εστίασης!

Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Νερού στις 22.3.2022, οι παρακάτω αναφερόμενοι 62 φορείς και συλλογικότητες, που υπογράψαμε διακήρυξη και συμμετέχουμε στην “Πρωτοβουλία για τη συνεργατική διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης από τους πολίτες”, καλούμε τους Δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης να εφαρμόσουν τους νόμους και να διαθέσουν δημόσιες κοινόχρηστες βρύσες για δωρεάν πόσιμο νερό στους πολίτες και να προωθήσουν την υποχρεωτική διάθεση δωρεάν πόσιμου νερού σε κάθε τραπέζι εστίασης (καφέ, μπαρ, εστιατόρια).

Συγκεκριμένα, τους καλούμε να εφαρμόσουν:

1. Τον Νόμο 4736/2020 (άρθρο 4 - Μείωση της κατανάλωσης), που –μεταξύ άλλων- ορίζει ότι «από την 1η Ιουλίου 2021, οι Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, οι οποίοι διαθέτουν δίκτυο πόσιμου νερού, υποχρεούνται να διαθέτουν κοινόχρηστες βρύσες προς δωρεάν διάθεση πόσιμου νερού σε δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και σε δημοτικές παιδικές χαρές, παρέχοντας κατάλληλη σήμανση στο κοινό που ενθαρρύνει τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων δοχείων νερού, καθώς και να επεκτείνουν το δίκτυο με κοινόχρηστες βρύσες προς δωρεάν διάθεση πόσιμου νερού σε κοινόχρηστους χώρους συνάθροισης κοινού εντός των ορίων της αρμοδιότητάς τους».

2. Την Οδηγία 2020/2184/ΕΕ σχετικά με την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης (άρθρο 16 - Πρόσβαση σε νερό ανθρώπινης κατανάλωσης) που –μεταξύ άλλων-προβλέπει την «προώθηση της παροχής δωρεάν νερού ανθρώπινης κατανάλωσης για τους πελάτες σε εστιατόρια, καντίνες και υπηρεσίες τροφοδοσίας».

Αυτή η Επι–Στροφή στο δωρεάν πόσιμο νερό είναι ένα από τα αποτελέσματα του μακροχρόνιου αγώνα των κινημάτων νερού στην Ευρώπη (αλλά και σε όλο τον κόσμο), που οδήγησε στην έκδοση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2019/904/ΕΕ και 2020/2184/ΕΕ, οι οποίες υποχρεώνουν αντίστοιχα τα κράτη μέλη να διαθέτουν κοινόχρηστες βρύσες για δωρεάν πόσιμο νερό σε χώρους συγκέντρωσης κοινού και δωρεάν διάθεση πόσιμου νερού σε χώρους εστίασης.

Κινήματα, φορείς, συλλογικότητες που υπογράφουν:

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Εφαρμόστε τον νόμο και διαθέστε δημόσιες κοινόχρηστες βρύσες για δωρεάν πόσιμο νερό στους πολίτες!

Αντιπροσωπεία της Πρωτοβουλίας 62 φορέων
στο ιστορικό Συντριβάνι της Θεσσαλονίκης:
Κ. Μαριόγλου, Σ. Κυπριανίδου, Γ. Μπλέκας,
Κ. Νικολάου (Φωτο: Α. Τζάκου)
Ανοικτή Επιστολή της Πρωτοβουλίας 62 φορέων και συλλογικοτήτων προς τους Δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια της περιοχής Θεσσαλονίκης.

Εφαρμόστε τον νόμο και διαθέστε δημόσιες κοινόχρηστες βρύσες για δωρεάν πόσιμο νερό στους πολίτες!

Οι παρακάτω αναφερόμενοι 62 φορείς και συλλογικότητες, που υπογράψαμε διακήρυξη και συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία για τη συνεργατική διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης από τους πολίτες, απευθυνόμαστε σήμερα στους Δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, καλώντας τους να εφαρμόσουν τον νόμο και να διαθέσουν δημόσιες κοινόχρηστες βρύσες για δωρεάν πόσιμο νερό στους πολίτες.

Συγκεκριμένα, τους καλούμε να εφαρμόσουν τον Νόμο 4736/2020 (ΦΕΚ 200Α/20.10.2020) και ειδικότερα την παράγραφο 10 του άρθρου 4 (Μείωση της κατανάλωσης), που ορίζει:

«Για τον σκοπό της μείωσης της κατανάλωσης των πλαστικών προϊόντων μιας χρήσης του Μέρους ΣΤ΄ του Παραρτήματος Ι, από την 1η Ιουλίου 2021, οι Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, οι οποίοι διαθέτουν δίκτυο πόσιμου νερού, υποχρεούνται να διαθέτουν κοινόχρηστες βρύσες προς δωρεάν διάθεση πόσιμου νερού σε δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και σε δημοτικές παιδικές χαρές, παρέχοντας κατάλληλη σήμανση στο κοινό που ενθαρρύνει τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων δοχείων νερού, καθώς και να επεκτείνουν το δίκτυο με κοινόχρηστες βρύσες προς δωρεάν διάθεση πόσιμου νερού σε κοινόχρηστους χώρους συνάθροισης κοινού εντός των ορίων της αρμοδιότητάς τους».

Αυτή η Επι–Στροφή στις δημόσιες βρύσες είναι ένα από τα αποτελέσματα του μακροχρόνιου αγώνα των κινημάτων νερού στην Ευρώπη (αλλά και σε όλο τον κόσμο), που οδήγησε στην έκδοση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2019/904/ΕΕ, η οποία υποχρεώνει τα κράτη μέλη να διαθέτουν κοινόχρηστες βρύσες προς δωρεάν διάθεση νερού σε χώρους συγκέντρωσης κοινού.

Κινήματα, φορείς, συλλογικότητες που υπογράφουν:

1. Κίνηση 136

2. “Αντιγόνη” - Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία

3. Green Wave Festival

4. Γυναίκες σε Δίκτυο

5. Δίκτυο Εθελοντικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης

6. Δίκτυο ΚοινΣΕπ Κεντρικής Μακεδονίας

7. Ενεργειακή Κοινότητα Θεσσαλονίκης - Κεντρικής Μακεδονίας

8. Ένωση συνεταιρισμών «Ένωση πολιτών για το Νερό»

9. Ένωση Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας Κεντρικής Μακεδονίας “ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ”

10. Επανάχρηση Τώρα!

11. Κοινοπραξία Φορέων Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας “Τα πάντα RE”

12. ΚοινΣΕπ Agrodiaetus Nephoiptamenos – Αναγεννημένη Κουζίνα των Φτωχών

13. ΚοινΣΕπ BioHerbal Hellas

14. ΚοινΣΕΠ Bio-Riza

15. ΚοινΣΕπ Eco-Greece

16. ΚοινΣΕπ Ecoroutes

17. ΚοινΣΕπ Icons

18. ΚοινΣΕπ Olympus Aroma

19. ΚοινΣΕπ Pointplan

20. ΚοινΣΕπ SolidarIT

21. ΚοινΣΕπ Αργώ

22. ΚοινΣΕπ Δημιουργίες

23. ΚοινΣΕπ Δια Βίου Ανέλιξη

24. ΚοινΣΕπ Εργαστήρι χωρίς σύνορα

25. ΚοινΣΕπ Εσπερίδες

26. ΚοινΣΕπ Μυγδονία

27. ΚοινΣΕπ Περισυλλογή

28. ΚοινΣΕπ Σπείρα γης

29. ΚοινΣΕπ Υποστήριξη Κ.ΑΛ.Ο.

30. Κοινωνική βουλή της Τούμπας Θεσσαλονίκης

31. Κοινωνικός Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”

32. Κοινωνικός Χώρος “Οικόπολις”

33. Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας “UnivSSE Coop”

34. Οικολογία - Αλληλεγγύη

35. Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης

36. Οικολογικό Δίκτυο

37. Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου

38. Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων

39. Ομάδα kookoonari

40. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας Δήμου Θεσσαλονίκης

41. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Δέλτα

42. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Θερμαϊκού

43. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Θέρμης

44. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού 2ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης

45. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού 3ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης (Άνω πόλη, Επταπύργιο)

46. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης

47. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Καλαμαριάς

48. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Νεάπολης – Συκεών

49. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Παύλου Μελά

50. Ομάδα πρωτοβουλίας Συνεταιρισμού νερού Δήμου Ωραιοκάστρου

51. Πανελλήνιος Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας

52. Παρατηρητήριο Οργανώσεων Κοινωνίας των Πολιτών Κεντρικής Μακεδονίας

53. Περιβαλλοντικός Σύλλογος Ασσήρου “Φίλοι της Γης”

54. ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. – Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

55. Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος ευρύτερης περιοχής Λαγκαδά Θεσσαλονίκης

56. Συνεταιρισμός Κοινωνικής Διαχείρισης Αποβλήτων “Αναβίωσις”

57. Συνεταιρισμός νερού 1ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης (κέντρο πόλης)

58. Συνεταιρισμός νερού 4ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης (Τούμπα)

59. Συνεταιρισμός νερού 5ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης (Χαριλάου, Ντεπώ, Φάληρο)

60. Συνεταιρισμός νερού Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου

61. Συνεταιρισμός νερού Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη (Πανόραμα, Πυλαία, Χορτιάτης)

62. Συνεταιρισμός νερού Αλληλεγγύης


Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Ανοιχτή επιστολή δεκάδων φορέων ΚΑΛΟ προς την κυβέρνηση: Η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία πρέπει να έχει κεντρικό ρόλο στο Ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Οι υπογράφουσες συλλογικότητες της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, φορείς υποστήριξης της Κ.ΑΛ.Ο καθώς και οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών θα θέλαμε με την παρούσα επιστολή - που συντάχθηκε με πρωτοβουλία του «Παρατηρητηρίου Θεσμικών Εξελίξεων για τους Συνεταιρισμούς και την Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία» - να εκφράσουμε τις ανησυχίες μας σχετικά με την απουσία διαλόγου με τους φορείς Κ.ΑΛ.Ο στον σχεδιασμό και την υιοθέτηση του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας όσο και για την απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στο ρόλο που μπορεί και πρέπει να παίξει η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία στην υγιή, δίκαιη, πράσινη και ανθεκτική ανάκαμψη.

Τετάρτη 7 Απριλίου 2021

Πρώτη Γενική Συνέλευση της ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ

Η πρώτη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας Κεντρικής Μακεδονίας «ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ», πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Κυριακή 28 Μαρτίου 2021.

Συμμετείχαν 14 από τα 15 ιδρυτικά μέλη της Ένωσης (μεταξύ των οποίων και η ΠΡΩΣΚΑΛΟ).

Πραγματοποιήθηκαν εκλογές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του Εποπτικού Συμβουλίου και εκλέχθηκαν:

Για το ΔΣ:

Πρόεδρος: Κώστας Νικολάου, Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κ.ΑΛ.Ο. “UnivSSECoop”

Αντιπρόεδρος: Πόπη Σουρμαΐδου, ΚοινΣΕπ Σπείρα Γης

Γραμματέας: Σοφία Κυπριανίδου, ΚοινΣΕπ Εργαστήρι Χωρίς Σύνορα 

Αναπληρωτής Γραμματέας: Λάζαρος Αγγέλου, Κοινοπραξία Φορέων Κ.ΑΛ.Ο. “ΤΑ ΠΑΝΤΑ RE-”

Ταμίας: Λία Παπαδράγκα, ΚοινΣΕπ Ecoroutes.

Για το ΕΣ:

Πρόεδρος: Άσπα Παπαφιλίππου, Κοινωνικός Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”

Αντιπρόεδρος: Ελένη Παπαθεοδοσίου, ΚοινΣΕπ Δημιουργίες

Γραμματέας: Αρετή Ρουμπιέ, ΚοινΣΕπ Υποστήριξη ΚΑΛΟ

Έγινε ομόφωνα αποδοχή 9 νέων μελών στην Ένωση με τον συνολικό αριθμό μελών να είναι πλέον 24. Αναπτύχθηκε διάλογος με τη συμμετοχή όλων και ομόφωνα αποφασίσθηκε ο προγραμματισμός δράσεων για το 2021.

Περισσότερα στον ιστότοπο της ΕΝ ΚΑΛΟ ΚΕΜ: http://www.enkalokem.gr/

Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

Στη μνήμη του Λάζαρου Αγγέλου

Έφυγε από τη ζωή ο φίλος και συναγωνιστής Λάζαρος Αγγέλου.

Έδωσε όρθιος, αξιοπρεπής και με γενναιότητα τον αγώνα του με τον καρκίνο, με τον ίδιο τρόπο που έζησε.

Μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν σταθερά στην πρώτη γραμμή, έχοντας αφιερώσει κυριολεκτικά τη ζωή του στα κοινωνικά κινήματα και ιδιαίτερα στο κίνημα του συνεργατισμού.

Ήταν πρωτεργάτης στην ίδρυση και βασικός πυλώνας στη διακυβέρνηση πολλών συνεργατικών εγχειρημάτων, όπως της ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. (Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία), του κοινωνικού καταναλωτικού συνεταιρισμού Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”, της “Κίνησης 136” για τη συνεργατική διαχείριση του νερού, του Λαϊκού Πανεπιστημίου Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας “UnivSSE Coop”, του συνεταιρισμού κοινωνικής διαχείρισης αποβλήτων "ἀναβίωσις", της κοινοπραξίας φορέων ΚΑΛΟ “Τα πάντα RE”, της Ένωσης φορέων ΚΑΛΟ Κεν. Μακεδονίας.

Οι συναγωνιστές του θα καλύψουμε συλλογικά το κενό που αφήνει. Θα ζει μέσα από τους αγώνες μας.

Καλό σου ταξίδι Λάζαρε ….


Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019

Διάλεξη της καθ. Katherine Gibson


Η Katherine Gibson στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης και το Τμήμα Πολιτικών επιστημών του ΑΠΘ, σας προσκαλούν στην

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ της διεθνούς φήμης Καθηγήτριας Katherine Gibson του Western Sydney University.

Θέμα: “Researching Postcapitalist Possibilities”
(Ερευνώντας μετα-καπιταλιστικές δυνατότητες)

την Τετάρτη 18/9 19.00-21.00
στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Πολυτεχνική Σχολή, Αμφιθέατρο "Αλέξανδρος Τσιούμης")


Eίναι διεθνώς γνωστή για το ερευνητικό έργο της Gibson-Graham που βασίζεται στα βιβλία των δύο γυναικών «The End of Capitalism - As We Knew It» (Το τέλος του καπιταλισμού - Όπως τον ξέραμε, 1996, επανεκδόθηκε το 2006 και χαρακτηρίστηκε το 2011 ως «Κλασικό» στην Ανθρωπογεωγραφία από το κορυφαίο περιοδικό «Progress in Human Geography») και «A Postcapitalist Politics» (Μια μετακαπιταλιστική πολιτική, 2006), Περισσότερα για το έργο της :

Για μια παρουσίαση του έργου τους στα ελληνικά, δείτε το βιβλίο των Κ. Ι. Καβουλάκου και Γ. Γριτζά (2015), «Εναλλακτικοί οικονομικοί και πολιτικοί χώροι». https://repository.kallipos.gr/handle/11419/6131

Μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη που έδωσε στη Δρ. Χαρά Κούκη εδώ:
https://www.efsyn.gr/oikonomia/gia-kalo/168247_oi-enallaktikes-ston-kapitalismo-einai-idi-edo-itan-panta-edo

***************************************************************************

·         Επικοινωνία: ggritzas@auth.gr (Γιώργος Γριτζάς)

·         Οργανωτική Επιτροπή εκδήλωσης
o    Γιώργος Γριτζάς, Θανάσης Καλογερέσης, Φυλλιώ Κατσαβουνίδου, Πάνος Χατζηπροκοπίου, Επίκουροι Καθηγητές, Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
o    Καρολος-Ιωσήφ Καβουλάκος, Επ. Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών
o    σε συνεργασία με την Αλέκα Κουσουλάκου, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών


Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στο 9ο Green Wave Festival 2019

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. (μαζί με τους Φορείς ΚΑΛΟ: Λαϊκό Πανεπιστήμιο ΚΑΛΟ "UnivSSE Coop",  Συνεταιρισμός Κοινωνικής Διαχείρισης Αποβλήτων "αναβίωσις", Ενεργειακή Κοινότητα Θεσσαλονίκης - Κεντρικής Μακεδονίας, Κοινοπραξία Φορέων ΚΑΛΟ "Τα Πάντα RE", ΚοινΣΕπ Υποστήριξη ΚΑΛΟ και Κίνηση 136) ) συμμετέχει με περίπτερο στο 9ο Green Wave Festival 2019, που πραγματοποιείται από Πέμπτη 12 έως και Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου, στο Δημοτικό Πάρκο απέναντι από την ΧΑΝΘ στη Θεσσαλονίκη.

Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

Ανοικτή επιστολή προς όλους τους υποψηφίους των Αυτοδιοικητικών Εκλογών των περιοχών που υδροδοτούνται από την ΕΥΑΘ Α.Ε.


Η Πρωτοβουλία 54 φορέων και κινημάτων για τη Συνεργατική Μη Κερδοσκοπική Διαχείριση του Νερού της Θεσσαλονίκης, στην οποία περιλαμβάνονται φορείς Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), συνεταιρισμοί, ΚοινΣΕπ, οικολογικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις, δίκτυα και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, που αγωνίζονται εδώ και χρόνια ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και για να περάσει το νερό της Θεσσαλονίκης συνεργατικά στα χέρια των πολιτών, παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, την ανοικτή επιστολή προς όλους τους υποψηφίους των Αυτοδιοικητικών Εκλογών των περιοχών που υδροδοτούνται από την ΕΥΑΘ Α.Ε., με την οποία καλούνται να τοποθετηθούν σε δύο βασικά ερωτήματα που αφορούν στο μέλλον της εταιρείας.
Την παρουσίαση εκ μέρους της Πρωτοβουλίας των 54 φορέων έκαναν ο Λάζαρος Αγγέλου (Ένωση Πολιτών για το Νερό - Ένωση συνεταιρισμών νερού)και  ο Κώστας Νικολάου (Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας “UnivSSE Coop”).

                Η ανοικτή επιστολή έχει ως εξής:

«Με αφορμή τα 5 χρόνια από το Δημοψήφισμα του Νερού, 18 Μάη 2014, αλλά και τις επερχόμενες Δημοτικές, Περιφερειακές εκλογές και τις Ευρωεκλογές τον ίδιο μήνα, και έχοντας ως δεδομένα:
-          τη σημασία της κινητοποίησης των Θεσσαλονικέων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε. και το ιστορικό επίτευγμα της μεγάλης Συμμαχίας του “ΟΧΙ στην Ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε.” από τις δυνάμεις της Αυτοδιοίκησης, του Κινήματος του Νερού, των Εργαζομένων και των φορέων της πόλης
-          ότι η Συμμαχία έφερε ως αποτέλεσμα ένα συντριπτικό ΟΧΙ, που έγραψε μια χρυσή σελίδα στην ιστορία της Θεσσαλονίκης και έβαλε την πόλη μας στον Παγκόσμιο Χάρτη των αγώνων για το Νερό
-          ότι η αρραγής ενότητα όλων των δυνάμεων της Συμμαχίας, πέρα και πάνω από κομματικές και παραταξιακές αφετηρίες και προτιμήσεις, έδωσε τη δυνατότητα να αντιμετωπιστεί η αιφνιδιαστική προσπάθεια του κεντρικού κράτους να ανακόψει την δυναμική και να ακυρώσει το Δημοψήφισμα
-          ότι η ενότητα ήταν που επέτρεψε τη μαζική συμμετοχή 2.000 εθελοντών – πολιτών στις κάλπες του Νερού έξω από τα εκλογικά κέντρα των Αυτοδιοικητικών εκλογών και την διεξαγωγή της ψηφοφορίας με αναμφισβήτητο τρόπο και αποτέλεσμα,
καλούμε όλους τους υποψηφίους των Δήμων που εξυπηρετούνται από την ΕΥΑΘ Α.Ε. να τοποθετηθούν στα παρακάτω ερωτήματα:
  1. δηλώνουν ανοιχτά την προσήλωσή τους σε αυτήν την ιστορική παρακαταθήκη του Δημοψηφίσματος του Μάη του 2014 και τη δέσμευσή τους ότι θα έχουν την ίδια στάση σε ενδεχόμενη νέα απόπειρα ιδιωτικοποίησης ποσοστού της ΕΥΑΘ Α.Ε.;
  2. δηλώνουν ανοιχτά τη διάθεσή τους, εφόσον εκλεγούν, να συμμετάσχουν ενεργά στον διάλογο, που έχει ξεκινήσει ανάμεσα στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων και την Πρωτοβουλία των 54 Φορέων και Κινημάτων για τη συγκρότηση της Μεγάλης Συμμαχίας του ΝΑΙ στη Συνεργατική Μη κερδοσκοπική Διαχείριση του Νερού της Θεσσαλονίκης από τους Πολίτες, την Αυτοδιοίκηση, τους Εργαζόμενους και την Κοινωνία της πόλης
* Όλες οι απαντήσεις θα δημοσιευθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Επικοινωνία:
6977277120, 6944680436

Οι 54 φορείς που υπογράφουν τη Διακήρυξη για τη συνεργατική διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης από τους πολίτες (19.3.2018)

Τρίτη 30 Απριλίου 2019

Πρόσκληση σε συνέντευξη τύπου για το νερό της Θεσσαλονίκης

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
54 ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ




54 φορείς προς υποψήφιους Δημάρχους:
Πάρτε θέση για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ
& τη συνεργατική διαχείριση του Νερού

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

            Η Πρωτοβουλία 54 φορέων και κινημάτων για τη Συνεργατική Μη Κερδοσκοπική Διαχείριση του Νερού της Θεσσαλονίκης, στην οποία περιλαμβάνονται φορείς Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), συνεταιρισμοί, ΚοινΣΕπ, οικολογικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις, δίκτυα και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, που αγωνίζονται εδώ και χρόνια ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και για να περάσει το νερό της Θεσσαλονίκης συνεργατικά στα χέρια των Πολιτών, της Αυτοδιοίκησης, των Εργαζομένων και της Κοινωνίας της πόλης,

οργανώνουν
Συνέντευξη Τύπου
 την Πέμπτη 2 Μαΐου 2019
ώρα 12.00
στην αίθουσα του Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλους 32, Θεσσαλονίκη.

Στη Συνέντευξη Τύπου θα παρουσιασθεί η Ανοικτή Επιστολή της Πρωτοβουλίας των 54 φορέων προς όλους τους υποψηφίους των Αυτοδιοικητικών Εκλογών των περιοχών που υδροδοτούνται από την ΕΥΑΘ Α.Ε., με την οποία καλούνται να τοποθετηθούν σε δύο βασικά ερωτήματα που αφορούν στο μέλλον της εταιρείας.

Στη συνέντευξη θα μιλήσουν οι:

Λάζαρος Αγγέλου, Ένωση Πολιτών για το Νερό (ένωση συνεταιρισμών νερού), laggelou@gmail.com, 6977277120
Κώστας Νικολάου, Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας “UnivSSE Coop”, nikolaou56@gmail.com, 6944680436
Αναστάσιος Σαχινίδης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΥΑΘ Α.Ε., εκλεγμένος από τους εργαζόμενους της εταιρείας, tasossachin@gmail.com, 6955005356.
Ιωάννα Μητρούση, Κίνηση 136 για τη συνεργατική διαχείριση του νερού, mitrousi@gmail.com, 6936675755

Οι 54 φορείς που υπογράφουν τη Διακήρυξη για τη συνεργατική διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης από τους πολίτες (19.3.2018)
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
54 ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ




54 φορείς προς υποψήφιους Δημάρχους:
Πάρτε θέση για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ
& τη συνεργατική διαχείριση του Νερού

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

            Η Πρωτοβουλία 54 φορέων και κινημάτων για τη Συνεργατική Μη Κερδοσκοπική Διαχείριση του Νερού της Θεσσαλονίκης, στην οποία περιλαμβάνονται φορείς Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), συνεταιρισμοί, ΚοινΣΕπ, οικολογικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις, δίκτυα και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, που αγωνίζονται εδώ και χρόνια ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και για να περάσει το νερό της Θεσσαλονίκης συνεργατικά στα χέρια των Πολιτών, της Αυτοδιοίκησης, των Εργαζομένων και της Κοινωνίας της πόλης,

οργανώνουν
Συνέντευξη Τύπου
 την Πέμπτη 2 Μαΐου 2019
ώρα 12.00
στην αίθουσα του Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλους 32, Θεσσαλονίκη.

Στη Συνέντευξη Τύπου θα παρουσιασθεί η Ανοικτή Επιστολή της Πρωτοβουλίας των 54 φορέων προς όλους τους υποψηφίους των Αυτοδιοικητικών Εκλογών των περιοχών που υδροδοτούνται από την ΕΥΑΘ Α.Ε., με την οποία καλούνται να τοποθετηθούν σε δύο βασικά ερωτήματα που αφορούν στο μέλλον της εταιρείας.

Στη συνέντευξη θα μιλήσουν οι:

Λάζαρος Αγγέλου, Ένωση Πολιτών για το Νερό (ένωση συνεταιρισμών νερού), laggelou@gmail.com, 6977277120
Κώστας Νικολάου, Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας “UnivSSE Coop”, nikolaou56@gmail.com, 6944680436
Αναστάσιος Σαχινίδης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΥΑΘ Α.Ε., εκλεγμένος από τους εργαζόμενους της εταιρείας, tasossachin@gmail.com, 6955005356.
Ιωάννα Μητρούση, Κίνηση 136 για τη συνεργατική διαχείριση του νερού, mitrousi@gmail.com, 6936675755

Οι 54 φορείς που υπογράφουν τη Διακήρυξη για τη συνεργατική διαχείριση του νερού της Θεσσαλονίκης από τους πολίτες (19.3.2018)

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

2η Πανελλαδική Έκθεση Κ.ΑΛ.Ο., Αθήνα, 7-11 Νοε. 2018

Η 2η Πανελλαδική Έκθεση Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας διοργανώνεται στις 7-11 Νοεμβρίου 2018 στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο «τρίγωνο»: παλιό Χρηματιστήριο (Σοφοκλέους 10), μικρό Χρηματιστήριο (Πεσμαζόγλου 1) και αίθριο του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Σοφοκλέους 1).

Εκθέτουν 150 φορείς ΚΑΛΟ από όλη την Ελλάδα σε 6 θεματικές ενότητες: Τεχνικά επαγγέλματα-Υπηρεσίες, Αγροδιατροφή, Ενέργεια, Τουρισμός-Πολιτισμός, Νέες τεχνολογίες, Κοινωνική ένταξη.

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. συμμετέχει στο stand Α27, στο χώρο του Παλιού Χρηματιστηρίου (Σοφοκλέους 10) και συγκεκριμένα στον χώρο της θεματικής "Εκπαίδευση - Συμβουλευτική - Πληροφόρηση".

Ωράριο λειτουργίας της Έκθεσης:
Τετάρτη 7 Νοεμβρίου: 17.00-21.00
Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 8-9-10 Νοεμβρίου: 10.00-21.00
Κυριακή 11 Νοεμβρίου: 10.00-14.00


 


Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. στο Green Wave Festival 2018

Η ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. (μαζί με τους Φορείς ΚΑΛΟ: Λαϊκό Πανεπιστήμιο ΚΑΛΟ "UnivSSE Coop",  Συνεταιρισμός Κοινωνικής Διαχείρισης Αποβλήτων "αναβίωσις", ΚοινΣΕπ Υποστήριξη ΚΑΛΟ και Κίνηση 136) συμμετέχει με περίπτερο στο Green Wave Festival 2018, που πραγματοποιείται από Πέμπτη 13 έως και Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου, στο Δημοτικό Πάρκο απέναντι από την ΧΑΝΘ στη Θεσσαλονίκη.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Μεταπτυχιακό στην Κ.ΑΛ.Ο. στο ΕΑΠ

Το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην Κοινωνική Αλληλέγγυα Οικονομία (ΠΜΣ ΚΑΟ) αποτελεί το πρώτο και μοναδικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην χώρα μας που θεραπεύει τις πολλαπλές διαστάσεις της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, η οποία αναπτύσσεται δυναμικά τόσο ως επιστημονικό αντικείμενο όσο και ως ένας νέος οικονομικός  χώρος. Το ΠΜΣ ΚΑΟ καινοτομεί όχι μόνο για την πρωτοπορία του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρέχοντας ένα εξειδικευμένο στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία τίτλο σπουδών, αλλά και γιατί  στοχεύει στην παροχή  ακαδημαϊκής και παράλληλα εφαρμοσμένης-πρακτικής γνώσης.  Το πρόγραμμα Σπουδών ακολουθεί μια διεπιστημονική προσέγγιση δανειζόμενη θεωρητικές προσεγγίσεις και εργαλεία των κοινωνικών επιστημών, όπως τα Οικονομικά, η Κοινωνιολογία, η Πολιτική Επιστήμη, η Νομική, η Γεωγραφία και η Ψυχολογία. Φιλοδοξεί να δημιουργήσει στελέχη που θα έχουν τα απαιτούμενα εφόδια προκειμένου είτε να συνεχίσουν την επιστημονική έρευνα, είτε να εργαστούν σε  επιχειρήσεις κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες ή να  στελεχώσουν την τοπική, περιφερειακή και κεντρική διοίκηση και  δομές υποστήριξης, απαντώντας στις αυξανόμενες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.
Στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα γίνονται δεκτοί για φοίτηση όλοι οι κάτοχοι πτυχίου Πανεπιστημίου και ΤΕΙ.
Οι εγγραφές είναι μέχρι 9 Ιουλίου.
Εδώ είναι η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος https://www.eap.gr/images/stories/pdf/aitiseis/PROSKLHSH_PS_-PMS_2018.pdf
Εδώ κάνει κανείς αίτηση
https://dev.eap.gr/student-candidate/public
Εδώ περισσότερες πληροφορίες για το ΠΜΣ
https://www.eap.gr/el/programmata-spoudwn/444-κοινωνική-και-αλληλέγγυα-οικονομία/5415-κοινωνική-και-αλληλέγγυα-οικονομία-καο